Najczęstsze pytania

1. Dlaczego miejsca 1-10
2. Chcę być na pozycji 5. Ile będę płacił?
3. Dlaczego muszę płacić co miesiąc?
4. Dlaczego tak długo muszę czekać na efekty?
5. Jaką mam gwarancję, że znajdę się w czołówce?
6. Ile będę płacił?
7. Jak obliczane są opłaty okresowe?
8. Po wpisaniu nazwy naszej firmy w Google, znalazła się na samej górze. Po co w takim razie ją pozycjonować?
9. Od czego zależy cena pozycjonowania wybranej frazy kluczowej?
10. Czy przy pozycjonowaniu zmianie podlegają treści zawarte na stronie?
11. Nasza firma reklamuje się w Panoramie firm, książkach telefonicznych, prasie i radiu. Po co mi jeszcze pozycjonowanie?
12. Po co jest Wam potrzebny dostęp do serwera FTP lub panelu zarządzania treścią strony?

1. Dlaczego miejsca 1-10?

Z statystyk wynika, że miejsca 1-10 są najbardziej efektywne. Osoba poszukująca informacji w wyszukiwarce zazwyczaj przegląda kilka pierwszych stron z wynikami.

Z analizy statystyk wejść z wyszukiwarek przeprowadzonej dla naszych klientów wynika, że największa grupa internautów dociera do serwisu, jeśli link do niego znajduje się w pierwszych 10 wynikach. Wraz ze spadkiem pozycji następuje też spadek ilości wejść, co znalazło odzwierciedlenie w naszym cenniku.

2. Chcę być na pozycji 5. Ile będę płacił?

Nie można określić pozycji z góry. Wyszukiwarka jest skomplikowanym mechanizmem, na który wywieramy wpływ przy pomocy określonych metod pozycjonowania. Sposób oceniania stron i tworzenia rankingu jest pilnie strzeżoną tajemnicą twórców wyszukiwarek.

Ze swojej strony robimy wszystko, by strona znalazła się jak najwyżej, jednak, tego czy znajdzie się na miejscu 1 czy 10 nie sposób określić z góry. Dopiero po wykonaniu działań pozycjonujących można stwierdzić, jaką pozycję strona zajmuje w rankingu.

Dlatego opłaty pobierane są po wykonaniu usługi, na podstawie cotygodniowych raportów z zajmowanych pozycji i zależą od efektów działań pozycjonujących.

3. Dlaczego muszę płacić co miesiąc?

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach to ciągły proces. Nie istnieje jednorazowy sposób zapewnienia sobie wysokich pozycji na stałe. Zdobycie pozycji w rankingu wyników to zaledwie początek. Kolejnym etapem jest jej utrzymanie lub poprawienie.

Codziennie do wyszukiwarki zgłaszają się nowe strony www. Pojawia się konkurencja, która też chce być wysoko i pracuje nad tym, by poprawić swoją pozycję. Dodatkowo, co jakiś czas wyszukiwarki zmieniają algorytmy oceniania stron i tworzenia rankingu. Skuteczne do tej pory metody przestają działać i trzeba poszukiwać nowych.

To wszystko sprawia, że aby zachować miejsce w czołówce wyników należy cały czas prowadzić prace związane z pozycjonowaniem serwisu. Inaczej zostaniemy wyprzedzeni przez innych, a wysokie pozycje okażą się jednorazowym i krótkotrwałym sukcesem.

4. Dlaczego tak długo muszę czekać na efekty?

Zdobycie miejsca w czołówce wyników nie jest proste. To skomplikowany proces wymagający wykonania szeregu działań i spełnienia wielu kryteriów stawianych przez wyszukiwarkę.

Czołowe miejsca w wyszukiwarkach zajmują serwisy, którym dotarcie tam zajęło wiele miesięcy i dużo pracy. Do tego stale pracują nad utrzymaniem swoich pozycji. Nie ma sposobu, by w kilka dni zbliżyć się do ich poziomu lub go przeskoczyć.

Dodatkowo same wyszukiwarki zapobiegają takim działaniom. Traktują nowe strony dość ostrożnie, zakładając, że wysoka pozycja jest odzwierciedleniem jakości i popularności strony w sieci. Jednym z kryteriów jest ilość linków prowadzących do strony. Wychodząc z założenia, że popularność zdobywa się stopniowo, pojawienie się dużej ilości linków w krótkim okresie czasu odbierane jest jako próba oszukania wyszukiwarki i może skończyć się jej czasowym zablokowaniem.

Dlatego dużo lepszym sposobem jest konsekwentne budowanie pozycji witryny rozłożone w czasie i gwarantujące stabilne wysokie pozycje.

5. Jaką mam gwarancję, że znajdę się w czołówce?

Podstawową gwarancją stanowi nasze doświadczenie w pozycjonowaniu serwisów w wyszukiwarkach. Zadowolenie kilkudziesięciu klientów, poparte referencjami od nich to wynik wysokich miejsc kilkuset pozycjonowanych dla nich słów. To jednocześnie najlepsza gwarancja, że pozycjonowanie z nami to gwarancja sukcesu.

Sukcesu na tyle pewnego, że nie boimy się dać na niego gwarancji w postaci zwrotu pobranych opłat instalacyjnych za słowa, których nie uda nam się wprowadzić do czołówki.

6. Ile będę płacił?

Wysokość inwestycji w pozycjonowanie zależy od osiąganych przez nas wyników. Im lepsze pozycje wypracujemy, tym wyższe jest nasze wynagrodzenie. Jest to więc sytuacja, z której korzyści wynoszą obie strony. Im lepsza pozycja, tym więcej wejść dla klienta i automatycznie większe wynagrodzenie dla nas. Przede wszystkim ważne jest to, że płatne są tylko miejsca od 1 do 10, a więc te najbardziej skuteczne.

Nie należy jednak zakładać, że od razu będziemy pobierać maksymalne opłaty. Wprowadzenie strony na najwyższe pozycje zajmie sporo czasu, nawet do kilku miesięcy. W tym okresie opłaty będą niższe, bo np. tylko część słów znajdzie się w czołówce i będą zajmować pozycje z przedziału 5-10. Zazwyczaj opłata rośnie stopniowo i można w tym czasie odczuć już pierwsze efekty pozycjonowania, zacząć zarabiać pieniądze i przestać się obawiać większych inwestycji w pozycjonowanie.

7. Jak obliczane są opłaty okresowe?

Opłaty obliczane są na podstawie codziennego sprawdzania pozycji witryny na pozycjonowanie frazy. Co tydzień przysyłamy raport z wynikami na wskazany przez Państwa w umowie adres email. Opłata okresowa za pojedyncze słowo obliczana jest na podstawie średniej arytmetycznej z 28 dni (4 tygodnie) dla tego słowa. Opłaty dla poszczególnych słów są sumowane i na ta całościową kwotę wystawiana jest faktura. Faktura dołączana jest do czwartego (ostatniego w 4 tygodniowym cyklu) – raportu z wynikami.

8. Po wpisaniu nazwy naszej firmy w Google, znalazła się na samej górze. Po co w takim razie ją pozycjonować?

Pozycjonowanie jest skierowane do osób, które nie znają nazwy Państwa firmy, lecz nazwę lub rodzaj produktu/usługi, jaką Państwo świadczą. Np. osoby szukające komisu samochodowego w Poznaniu nie wpiszą nazwy komisu np. „Super Car”, tylko „komis samochodowy poznań”. Celem pozycjonowania dla firmy „Super Car” powinno być znalezienie się na pierwszym miejscu wyszukiwania pod frazą „komis samochodowy poznań”.

9. Od czego zależy cena pozycjonowania wybranej frazy kluczowej?

Cena wybranej frazy kluczowej zależy od konkurencyjności danej frazy. Frazy bardziej konkurencyjne wymagają większych nakładów pracy, by strona, po ich wpisaniu znalazła się na czołowej pozycji w Google.

10. Czy przy pozycjonowaniu zmianie podlegają treści zawarte na stronie?

Tak, w zdecydowanej większości przypadków należy zreorganizować treści na stronie pod kątem fraz kluczowych, po jakich wpisaniu strona ma się pojawiać na czołowych miejscach w Google.

11. Nasza firma reklamuje się w Panoramie firm, książkach telefonicznych, prasie i radiu. Po co mi jeszcze pozycjonowanie?

Pozycjonowanie jest usługą dużo skuteczniejszą od wyżej wymienionych. Służy temu, by Państwa witryna została szybko znaleziona przez osoby wyszukujące informacji w wyszukiwarkach. Obecnie zdecydowana większość ludzi wyszukuje informacje w Google, zamiast korzystać z Panoramy firmy czy prasy. Dodatkowym atutem jest fakt, że po kliknięciu w wyszukany link klient zostaje przeniesiony bezpośrednio na Państwa stronę gdzie oferta jest pełna – zamiast do katalogu np: Panoramy Firm, który zawiera tylko wpis.

12. Po co jest Wam potrzebny dostęp do serwera FTP lub panelu zarządzania treścią strony?

Większość stron tworzy się nie myśląc o ich pozycjonowaniu w Google. Dzięki uzyskaniu dostępu do Państwa strony będziemy mogli przeredagować treści i zmienić budowę strony na bardziej przyjazną wyszukiwarkom, co zdecydowanie wpłynie na proces pozycjonowania.

REALIZACJA I SERWIS

Tomasz Paduch
Tel. +48 509 415 809
tomek@creato.pl

POZYCJONOWANIE

Michał Kukliński
Tel. +48 785 374 439
michal.kuklinski@creato.pl

NAPISZ DO NAS

LOKALIZACJA

Creato
ul. Hallera 17/19
86-300 Grudziądz
NIP: 876-221-30-75